Philips op ereplaats PSV-shirt

Philips op ereplaats PSV-shirt
3 min
PSV1

Philips krijgt vanaf seizoen 2021-2022 een ereplaats op het shirt van PSV. De verwijzing naar de ‘Founder’ van de club prijkt op de allernieuwste tenues voortaan in de nek. ‘In de hele wereld zie je dat grote sportclubs op deze manier hun DNA vereeuwigen. Philips is ons DNA en daarom is dit dé plaats waar de badge van onze Founder hoort te staan’, zegt Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV.

Tussen hoofd en hart  
“Wij vinden dat de badge van Philips toebehoort aan een ereplaats op het PSV-tenue, tussen hoofd en hart”, licht Janssen namens PSV toe. “De badge is een prachtig symbool van de innige relatie tussen de club en onze Founder. Het is een fantastische toevoeging aan ons oprichtingsjaar, de clubleus ‘Eendracht maakt macht’ en de coördinaten van het sportveld die de afgelopen jaren onderdeel zijn geworden van de nek of kraag van het shirt. Deze ereplaats laat zien dat Philips aan de basis staat van het verleden, het heden, en de toekomst van onze club.”

Trotse Founder
 “We zijn trots op onze rol als Founder van PSV en we zien deze ereplaats als een belangrijke uiting van onze verbondenheid met de club en de Brainportregio“, aldus Nanda Huizing, Head of Brand & Communications van Philips. “De badge staat symbool voor onze samenwerking vanuit het verleden, maar ook voor de gezamenlijke blik op de toekomst. Nog altijd zijn we een van de grootste sponsors van PSV en we werken samen aan innovaties die het topsportklimaat van de club verder bevorderen,  zoals het recent aangekondigde PSV Top Performance Center.”

Langdurig samen door
In november 2020 maakten de club en het gezondheidstechnologiebedrijf al bekend dat zij de langstlopende sponsorverbintenis ter wereld (108 jaar) met nog eens minimaal tien seizoenen verlengen, tot 2031. Sinds de oprichting van de Philips' Sport Vereeniging in 1913 zijn zij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Belangrijkste onderdelen van de verlengde overeenkomst zijn naamgeving van het Philips Stadion, evenals samenwerking op innovatiegebied. Zo zijn PSV, St. Anna Ziekenhuis en Philips inmiddels het PSV Top Performance Center gestart met een onderzoek waarbij de inzet van 3D spierechografie in de begeleiding van topsporters centraal staat. Ook verlengde Philips als eerste partner in het Brainport-PSV Partnership de overeenkomst met PSV tot 2026.