McCoy & Partners groeit bijna 600 procent, mede dankzij PSV

McCoy & Partners groeit bijna 600 procent, mede dankzij PSV
4 min

Vijfhonderdzesentachtig procent groei in drie jaar tijd. De opkomst van het Eindhovense SAP adviesbureau McCoy & Partners mag gerust spectaculair genoemd worden. Volgens Jeroen Seuntiëns heeft dat deels te maken met de PSV Business Club: “We groeien onder andere door klanten mee te nemen naar de PSV Business Club.”

Leeg kantoor
Op het kantoor van één van de sterkst groeiende bedrijven van Nederland zou je een drukte van belang verwachten. Niets is minder waar. Mede-oprichter Jeroen Seuntiëns zit deze ochtend alleen tussen de andere start-ups op Strijp-S. “Het aantal medewerkers van McCoy dat hier rondloopt is er nu welgeteld één, dat ben ik. Al onze medewerkers  zijn op locatie. In het land. Dat houdt in dat hun werkplek is bij de bedrijven waar we projecten uitvoeren. Op vrijdagen zijn er vaak bijeenkomsten op een van onze kantoren in Eindhoven, Utrecht of Hasselt, de rest van de tijd is het hier rustig.”

586 procent
De stilte in het pand verhult het feit dat McCoy & Partners een enorme groei heeft doorgemaakt. Seuntiëns: “We doen projecten op het snijvlak Business/IT. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen. Dat was een hele boeiende tijd.” Nu, vier jaar later, is het bedrijf uitgegroeid tot een groot SAP adviesbureau met liefst tachtig medewerkers . De spectaculaire groei van 586 procent in drie jaar tijd leverde een FD Gazellenaward op. “Net als PSV vinden wij het altijd leuk om prijzen te winnen. Maar deze prijs zag ik echt niet aankomen. We zijn er enorm trots op.”

‘Een soort rommelzolder’
Dat de omzet van McCoy & Partners zo exponentieel is toegenomen, ligt volgens Seuntiëns aan de filosofie van het bedrijf: “Veel ICT-systemen zijn een soort rommelzolder. Je legt er van alles neer en op den duur weet je niet meer wat er allemaal ligt en het merendeel heb je niet eens nodig. Wat wij doen is het ICT-systeem vereenvoudigen. Wat weg kan omdat het niet meer gebruikt wordt, moet weg. Bedrijven veranderen door de loop der jaren en wij willen ervoor zorgen dat het ICT-systeem meeverandert. Tachtig procent van ICT-budgetten van grote bedrijven gaat op aan ‘in stand houden wat er al is’. Wij willen dat percentage omlaag brengen zodat er meer geld overblijft om mee te kunnen innoveren.”

‘Je leert elkaar op een andere manier kennen’
Afgelopen jaar besloot het bedrijf om het succes verder te versterken door lid te worden van de PSV Business Club. McCoy & Partners gebruikt sindsdien vier tot zes stoelen in business ruimte Erwin Koeman: “Dat doen we met maar één doel: In de omgeving waar PSV bekend om staat – prestatief, pragmatisch, vertrouwd, transparant, dat zijn woorden die PSV en McCoy uitdragen – willen we zorgen dat we kunnen groeien door klanten mee te nemen. Wij nodigen klanten uit omdat het mooi is om een totaal andere setting te hebben. Je verdiept daarmee de relatie. Het wordt gezellig, maar je leert elkaar vooral op een andere manier kennen. Wij versterken op die manier onze relatie met de klant. Zo’n stadion geeft toch een hele andere entourage dan wanneer je in een restaurant zit.”

‘Het gaat ons om de setting van de Business Club’
McCoy & Partners gebruikt de stoelen in business ruimte Erwin Koeman dus vooral om de relatie met zijn klanten te verdiepen. Maar zoekt het ook naar nieuwe klanten in de poel van andere Businessleden? Volgens Seuntiëns is dat geen hoofdtaak: “Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit grote multinationals met complexe organisatiestructuren, bedrijfsprocessen en vaak dito SAP platformen.  De bedrijven in ‘de Erwin Koeman’ zijn vaak bedrijven die niet in dit klantsegment passen. Ons zit het dus niet zozeer in het partnernetwerk vanuit de Business Club, maar meer in de setting van de Business Club. Daar nemen we klanten graag mee naartoe.”

Benieuwd naar McCoy? Klik hier!