Een lidmaatschap van PSV zorgt voor vele voordelen voor uw bedrijf. Kupers Touringcars en Exit Communicatie troffen elkaar bij hun favoriete club. De basis van hun partnerschap werd gelegd na een wedstrijd van PSV in de Business Club in het Philips Stadion.
Kupers Touringcars
In 2011 nam Bert Fonteijn het familiebedrijf Kupers Touringcars over van zijn oom. Het touringcar bedrijf is gevestigd in het Limburgse Weert en is leverancier van de spelersbus en supportersbussen van PSV. Fonteijn is ambitieus en wil zijn bedrijf uitbreiden richting Brabant en dan met name richting Eindhoven, Tilburg en ’s-Hertogenbosch. In de afgelopen jaren timmerde Kupers Touringcars al aardig aan de weg. “We hebben een aantal overnames gerealiseerd in de afgelopen jaren. Zo hebben we Kruyff Touringcars in Eindhoven en BBA Tours uit Tilburg overgenomen. We willen echt groeien op geografisch gebied”, zegt de 33-jarige Fonteijn, directeur van Kupers Touringcars.
Exit Communicatie
Het bedrijf Exit Communicatie is een gespecialiseerd full-service marketing- en communicatiebureau en viert dit jaar haar twintigste verjaardag. Exit Communicatie heeft alles in huis, van strategie, concept, productie en van lancering tot promotie. “Vanuit onze eigen ideeën willen we bedrijven verder helpen bouwen naar een sterk eigen merk”, zegt Michiel van Gog, commercieel directeur van Exit Communicatie. “Wij hebben dezelfde ambitie als Kupers Touringcars. Gevestigd in Weert, maar wij willen ook uitbreiden naar Brabant en dan vooral naar mijn geboortestad Eindhoven”, vervolgt de 37-jarige Van Gog.
PSV Business verbindt
Volgens Van Gog is PSV Business de ideale manier om in contact te komen met bedrijven uit Eindhoven. “Ik hou van de pro-activiteit van PSV en wij willen een echt merk neerzetten. Ik heb ook altijd een verbinding gehad met de club. De accountmanagers van PSV zijn altijd bezig met de vraag hoe zij Businessleden met elkaar kunnen verbinden. Die Brabantse gemoedelijkheid voelt heel goed. Ik vind dat PSV Business ons bedrijf helpt om naamsbekendheid te kweken. Dat geldt niet alleen voor de bedrijven, maar ook op persoonlijk vlak.”
Fonteijn sluit zich aan bij de woorden van zijn nieuwe zakenpartner. “Als bedrijf hebben wij een relatie met PSV. Wij willen proberen om in het netwerk van Eindhoven in te breken. Ons doel is om bij aangesloten bedrijven van PSV Business in de picture te komen, zodat wij ook bussen kunnen leveren voor uitstapjes van die bedrijven.”
Met een relatie naar de wedstrijd
Van Gog vindt het meenemen van een zakenrelatie naar een wedstrijd van PSV erg belangrijk. “Het gaat om de vent en de tent. Wij doen zaken met mensen om iemand te leren kennen en dat hoeft niet altijd in een formele sfeer te zijn. Natuurlijk ligt onze prioriteit bij het oplossen van vraagstukken, maar dat doen we graag met een glimlach.”
Voor Fonteijn is het ook een stukje waardering naar de klant toe. “Klanten vinden het mooi dat zij worden uitgenodigd in het Philips Stadion. Tijdens een avondje voetbal leer je elkaar ook anders kennen.”
Samenwerking
Na de overnames van Kruyff en BBA ligt de uitdaging voor Kupers Touringcars bij het creëren van één sterk merk. “Dat is het vraagstuk waar we mee worstelen en daarvoor zijn we in zee gegaan met Exit Communicatie. Het gaat allemaal om naamsbekendheid en het laten groeien van het bedrijf. Het ultieme doel is om de bedrijven, scholengemeenschappen en verenigingen uit deze regio aan ons bedrijf te binden. Als zij een touringcar nodig hebben, dat ze dan ons benaderen. Wij denken dat Exit Communicatie hier een grote rol in kan spelen”, meent Fonteijn.
Het is aan Exit Communicatie om de doelen van Kupers Touringcars in samenwerking te bewerkstelligen. “Wij willen de bedrijven die klant worden bij Kupers Touringcars echt ‘fan’ maken. Zodat Kupers Touringcars een gevestigde naam wordt in Eindhoven en omstreken”, besluit Van Gog.