Business | PSV sluit partnership met Wasserman om commerciële strategie te versterken

Business | PSV sluit partnership met Wasserman om commerciële strategie te versterken
2 min

PSV is een strategisch partnerschap aangegaan met het wereldwijde sport-, muziek- en entertainmentbedrijf Wasserman om de commerciële strategie van de club te versterken. Deze samenwerking is gericht op het maximaliseren van PSV's commerciële succes via een uitgebreid consultancyproces van commerciële evaluatie, partnership strategy development en go-to-marketplanning.

Wasserman start met een evaluatie van de huidige commerciële performance van PSV, waaronder een evaluatie van het sponsorportfolio van de club en het identificeren van toekomstige groeikansen. Op basis van deze analyse zal Wasserman een op maat gemaakte commerciële groeistrategie ontwikkelen, met een focus op het optimaliseren van de belangrijkste rechten en commerciële mogelijkheden.

“Onze missie is om de commerciële groei te versnellen en het volledige potentieel van het merk en de partnershipmogelijkheden van PSV te benutten, inclusief de meest optimale go-to-market strategie”, zegt Wim Mathues, SVP Brands & Properties, Benelux bij Wasserman. “Deze samenwerking is het bewijs dat de club ambitie heeft om zowel op het veld als daarbuiten toonaangevend te blijven.”

Wereldwijd netwerk
Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV, voegt toe: “Wasserman is een van de meest gerespecteerde en gerenommeerde bedrijven in de sportindustrie, met een ongeëvenaard wereldwijd netwerk. Met een gespecialiseerde commerciële rechtenafdeling weten we dat ze bij Wasserman experts zijn op het gebied van commerciële strategie. In combinatie met de uitgebreide kennis van het Nederlandse voetballandschap die Wim en zijn team inbrengen, hebben we er vertrouwen in dat ze ons kunnen ondersteunen bij het benutten van het volledige commerciële potentieel van PSV. Dit zal helpen om de club naar nog grotere hoogten te tillen, zowel op als naast het veld.”

Dit partnerschap onderstreept de focus van Wasserman om voetbalclubs en andere toonaangevende sport- en entertainmentorganisaties te ondersteunen bij het realiseren van hun commerciële doelen door middel van strategische innovatie en specifieke expertise in dit boeiende landschap.