Business | PSV en Coca-Cola Europacific Partners Nederland verlengen partnership

Business | PSV en Coca-Cola Europacific Partners Nederland verlengen partnership
3 min
PSV1

PSV en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) zijn al meer dan tien jaar partners en verlengen hun succesvolle samenwerking: PSV-supporters en andere bezoekers aan het Philips Stadion in Eindhoven kunnen de komende tijd blijven genieten van het Coca-Cola-assortiment.

Commercieel Directeur Frans Janssen spreekt van een investering in een langdurige relatie: “We zijn de mijlpaal van tien jaar samenwerking met Coca-Cola gepasseerd en werken in een andere vorm zelfs al veel langer samen. Die samenwerking is al die jaren uitstekend bevallen. De drankvoorziening voor meer dan dertigduizend mensen rond en tijdens wedstrijden brengt de nodige uitdagingen met zich mee. We zijn dan ook erg blij dat Coca-Cola ons daarin ondersteunt en dat dat zo blijft.”

Ramona van Zuylen, Director Away from Home bij CCEP zegt: “Ik kijk uit naar de voorzetting van deze vruchtbare samenwerking. We streven er - in nauwe samenwerking met PSV - naar om iedere bezoeker op het gebied van (fris)dranken precies dat te bieden waar hij of zij het meest gelukkig van wordt; met aandacht voor smaak, variatie, beleving én duurzaamheid.”

Supportersbeleving en duurzaamheid
Zowel PSV als CCEP staan voor een ultieme gastbeleving en deze is de rode draad in de samenwerking. Vanaf dag één van het partnership voegen zij extra beleving toe voor de fans tijdens wedstrijden, bijvoorbeeld met bijzondere winacties bij hun frisdrankaankopen. 

Die waarde wordt op verantwoorde wijze toegevoegd; beide partijen hebben een gezamenlijke focus op duurzaamheid en dat komt terug in oplossingen in het station zoals inzameling van lege verpakkingen zodat deze gerecycled kunnen worden. 

Gevarieerd en breed aanbod
CCEP is ’s werelds grootste Coca-Cola bottelaar en brengt in Nederland onder andere Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea, Chaudfontaine en Powerade op de markt. Deze producten schenkt PSV tijdens de wedstrijden van de A-selectie in het Philips Stadion en die van Jong PSV en PSV Vrouwen op PSV Campus De Herdgang.

De vraag naar suikervrije frisdranken blijft groeien en PSV en Coca-Cola komen maximaal tegemoet aan deze wens die ook geldt voor fans en bezoekers van PSV: de zero sugar en laagcalorische frisdranken blijven focus houden. Dit past binnen de ambitie van CCEP om minstens 50% van haar verkochte volume aan dranken suikervrij of laag in suiker te laten zijn. In Nederland is dat percentage op dit moment al ruim 50%.

Om bezoekers een brede keuze te bieden maken daarnaast de Ready-To-Drink cocktails Jack Daniel's & Coca-Cola en Absoluut Vodka & Sprite deel uit van het assortiment dat rondom de wedstrijden aangeboden wordt.

PSV en CCEP zetten vol enthousiasme deze volgende stap.