Japanse social media-primeur voor PSV

Japanse social media-primeur voor PSV
2 min

PSV is sinds zaterdag actief op het Japanse social media-kanaal LINE. Daarmee is de club de eerste in de Eredivisie met een officieel kanaal op het Japanse platform.

PSV boort hiermee een nieuwe doelgroep aan, die een commerciële waarde kan vertegenwoordigen. “Met de komst van Ritsu Doan zien we veel commerciële mogelijkheden voor PSV in Japan. Door onze aanwezigheid op LINE bouwen we aan een Japanse fanbase en betrekken we hen nog meer bij de club”, reageert Commercieel directeur Frans Janssen.  


Japans International Ritsu Doan kwam in de zomer van 2019 over van FC Groningen naar PSV. Met zijn komst is de club de mogelijkheden in het Aziatische land gaan onderzoeken. Janssen: “De afgelopen maanden zijn we de Japanse markt en online mogelijkheden voor PSV gaan verkennen. Daaruit is de conclusie getrokken dat PSV zichtbaar moet zijn om aan een nieuwe fanbase te kunnen bouwen. Het opzetten van LINE is voor PSV de eerste stap. We gaan onze volgers voorzien van PSV-content met extra aandacht voor Doan.”

LINE

LINE is het grootste social media-platform van Japan en het beste te omschrijven als een kruising tussen Facebook en WhatsApp. Via een app stelt het gebruikers onder andere in staat om onderling berichten te sturen en te (video)bellen. Daarnaast heeft LINE een tijdlijn waarop gebruikers berichten met foto’s of video’s kunnen plaatsen. Daarop kan weer worden gereageerd. Benieuwd naar het Japanse LINE-kanaal van PSV? Klik hier. Let op; de app downloaden is dan verplicht.