Business | PSV en Energiedirect verlengen samenwerking

Business | PSV en Energiedirect verlengen samenwerking
2 min

Energiedirect blijft na dit voetbalseizoen verbonden aan PSV als Official Partner. De energiemaatschappij heeft haar contract met de club voor twee jaar verlengd, waardoor de samenwerking tot minimaal medio 2026 voortduurt.

Energiedirect had tot medio 2022 een zichtbare positie op het shirt. Na drie seizoenen als hoofdsponsor en drie seizoenen als rugsponsor bleef de energieleverancier, gevestigd in Den Bosch, de club trouw als Official Partner. Eerder was het merk verbonden aan PSV Esports en PSV Vrouwen. 

Met de contractverlenging is het tienjarig jubileum van het sponsorschap een stip aan de horizon geworden. Bij Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV, veroverde Energiedirect een speciaal plekje in zijn hart. “Ik vond dat zo’n lef dat zij destijds ná Philips besloten: wij gaan nu op het shirt. En het heeft hen geen windeieren gelegd, noch qua naamsbekendheid, noch qua klantenbestand. Dat vind ik heel slim en gedurfd. Zo zijn wij ook, innovatief. PSV en Energiedirect zijn daar samen in opgetrokken en hebben gezamenlijk mooie dingen gedaan en bereikt. Dat Energiedirect na dit seizoen nog twee jaar doorgaat, geeft bovendien aan hoe trouw deze partner is”, aldus Janssen. 

Van Kersttrui tot Walk of Fame 
Energiedirect heeft als doel de club, fans en het merk dichter bij elkaar te brengen. Op die manier worden met het partnership niet alleen belangrijke bedrijfsdoelstellingen behaald, maar wordt ook meerwaarde gecreëerd voor de fanbeleving van PSV’ers. “Met opvallende campagnes proberen we de leukste sponsor van PSV te zijn. Dat doen met de PSV Kersttrui en de PSV Walk of Fame, maar ook met het weggeven van tickets, shirts en unieke ervaringen. Het gaat dus echt om het verbinden van de fans met de club en Energiedirect” aldus Nick Poldermans, Head of Branding, Propositions & New Business bij Energiedirect. De Kersttrui en de Walk of Fame blijven ook de komende jaren belangrijke pijlers onder de samenwerking. “De fans herkennen ons van deze acties en zijn er zelfs bij betrokken. Dat is bijzonder en willen we samen verder uitbouwen”, zegt Poldermans daarover.