PSV-supporter geeft publiekscatering een voldoende

Artikel
PSV-supporter geeft publiekscatering een voldoende

PSV-supporters beoordelen de publiekscatering in en rondom het Philips Stadion als voldoende. Dat blijkt uit het onderzoek publiekscatering in het Philips Stadion, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Markteffect. De horeca buiten het stadion krijgt van supporters een 6.5, in het stadion een 5.9.

Beoordeling rondom Philips Stadion  
Bijna de helft van alle Seizoen Club Cardhouders maakt gebruik van de horecafaciliteiten die buiten het stadion staan. Zij beoordelen de horeca in zijn geheel met gemiddeld een 6.5. Met name het aanbod dranken en de sfeer worden met beide een 7.1 goed beoordeeld. Het verkorten van de wachttijden en een verbetering van de prijs-kwaliteitverhouding wordt als voornaamste voorwaarde gezien om meer gebruik te maken van de horeca buiten de muren van het Philips Stadion.

Beoordeling in Philips Stadion 
Beide aanbevelingen gelden ook voor de horecafaciliteiten in het Philips Stadion. Ruim driekwart van de stadionbezoekers geeft aan dat zij gebruik maken van de horecavoorzieningen in het stadion. Zij beoordelen die in zijn algeheel met een 5.9. Over het aanbod aan dranken is men over het algemeen tevreden en ook de vriendelijkheid van het personeel wordt goed beoordeeld. De snelheid van de service en het aanbod van gezond eten en drinken krijgt van de PSV-supporter een onvoldoende.

Verantwoording
PSV streeft naar een hoge mate van tevredenheid op de meest uiteenlopende punten en vindt daarbij de opinie van supporters belangrijk en waardevol. Om te begrijpen waar verbeteringen kunnen worden aangebracht en andere inzichten op te doen, laat PSV een aantal keer per seizoen onafhankelijk onderzoek doen. De belangrijkste resultaten van het laatste onderzoek naar de publiekscatering in en rondom het Philips Stadion vind je hieronder.

Vervolg
Binnenkort doet de club opnieuw onderzoek naar de publiekscatering om te kijken of eerdere aanpassingen het gewenste resultaat hebben behaald. Enkele zaken die (in overleg met supporters) verbeterd zijn, zijn:

  • Aanpassingen van de verschillende bierinstallaties om het gebruik van raptaps mogelijk te maken. Inmiddels zijn er elf geplaatst in het stadion en bekijken we in pilotvorm of en waar er kan worden uitgebreid.
  • Er heeft een pilot gedraaid met de verkoop van worstenbroodjes vanuit mobiele verkoop. De uitkomst hiervan viel negatief uit, dit terwijl de behoefte aan bakkerijproducten hoog is, zo blijkt uit het onderzoek.
  • Er zijn meerdere pilots gedraaid met inzet van entertainment op de binnen promenades gedurende de rust of na de wedstrijd.
  • Het gehele bestelproces is geanalyseerd n.a.v. klachten rondom wachtrijen opwaardeerpunten en storingen van PSV betaalkaart. Om het aantal handelingen in het proces te verminderen en daarmee het bestelproces te versnellen is er een flinke investering gedaan in de gefaseerde overgang naar PIN-only.

PSV blijft uiteraard in gesprek met supporters om wensen in kaart te brengen en streeft continu naar verbeteringen.