DPG Media Official Media Partner van PSV

Artikel
DPG Media Official Media Partner van PSV

PSV heeft een samenwerking gesloten met DPG Media. De grootste mediaorganisatie van Nederland en België is de komende drie seizoenen Official Media Partner van PSV.

Strategisch sterk partnership
Met meer dan honderd sterke nieuwsmerken, waaronder dagbladen, magazines, televisieprogramma’s, radiostations en online services is DPG Media de meest toonaangevende en de grootste mediagroep van Nederland en België. DPG Media voert in Nederland onder andere titels als NU.nl, het Algemeen Dagblad, Eindhovens Dagblad en Qmusic. PSV heeft daarmee een sterke strategische mediapartner aan zich weten te binden.

Groter bereik
“De samenwerking stelt PSV in staat om het brede mediapalet van DPG Media in te zetten voor onze eigen exploitaties, maar ook andere sponsorcases van PSV met nieuwe mediaconcepten te activeren”, zegt Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV. “Door de samenwerking gaan we meer mensen bereiken en vinden we aansluiting bij doelgroepen die we eerder nog niet bereikten via onze eigen mediakanalen. Dat is ontzettend waardevol”, aldus Janssen.

Verbinding met de Brainportregio
Ook DPG Media ziet in PSV een sterke strategische partner. Met alle verschillende merken kan het mediabedrijf heel specifiek invulling geven op basis van de behoefte van bepaalde doelgroepen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een groeimarkt als het vrouwenvoetbal, waar PSV en DPG Media veel samen voor kunnen ontwikkelen. “Wij zijn erg blij met dit partnership”, zegt Dirk Renders, sales director van DPG Media, dat voornemens is om ook acties te ontwikkelen voor de supporters van PSV, uiteraard samen met de partners. “DPG Media gaat ook graag op zoek naar de verbinding en de samenwerking met bedrijven, zowel lokaal, regionaal als nationaal. En zo denken we dat we met PSV en het netwerk in de Brainportregio tot hele mooie campagnes en samenwerkingen kunnen komen”, aldus Renders.

Om onafhankelijke berichtgeving te waarborgen blijven verhalen met journalistieke insteek vanzelfsprekend buiten het partnership.