PSV door de ogen van de watchers

Artikel
PSV door de ogen van de watchers

PSV is onderwerp van gesprek. Altijd en overal. De redactie van www.psv.nl leest alles en selecteert berichten die je niet wilt missen. Een nieuw seizoen PSV in the Picture trappen we af met beschouwingen van PSV-watchers.

Reon Boeringa, Voetbal International 
Namens Voetbal International volgt Reon Boeringa dit seizoen de verrichtingen van PSV. Volgens Boeringa zweven er boven het team voor komend seizoen nog tal van vraagtekens en wacht de club op een transferklapper voordat het team echt vorm kan gaan krijgen. De grootste kandidaten daarvoor zijn Steven Bergwijn en/of Hirving Lozano schrijft hij. Luuk de Jong, die op weg is naar Sevilla, wordt volgens VI niet één op één vervangen. Wel is PSV geïnteresseerd in Steven Berghuis van Feyenoord.

- PSV wacht op transferklapper
- PSV vraagt prijsindicatie Berghuis
- Kopzorgen Van Bommel bij verbouwing PSV

Analyse spel Bruma
Boeringa’s collega Sam Planting maakte afgelopen weekend een analyse van het spel van PSV’s nieuwste aanwinst Bruma. In dit artikel legt Planting uit waarom PSV ‘voormalig wonderkind’ Bruma contacteerde. Sterke eigenschappen zijn onder meer zijn snelheid, gevoel voor diepte en ruimte, en zijn enorme technische kwaliteiten.

Rik Elfrink, ED/AD
Een vertrouwd gezicht is dat van Rik Elfrink, die namens het Eindhovens Dagblad en het Algemeen Dagblad PSV dit jaar opnieuw op de voet volgt. Ook Elfrink ziet komende week een nog niet volledig compleet PSV aan het werk in Zwitserland. Volgens de volger ziet PSV in de 18-karige Amerikaan Chris Gloster een versterking op de linksbackpositie al is hij niet direct in beeld als vaste linksachter voor het eerste. Daarvoor zet PSV hoog in, evenals voor de centrale verdediger. De Braziliaan Lyanco is hier volgens hem nog altijd voor in beeld al lijkt zijn komst vooralsnog lastig.

- PSV hoopt in Zwitserland op versterking
- PSV wil Gloster inlijven

Commerciële inkomsten nemen fors toe
Elfrink sprak afgelopen week daarnaast ook over de financiële kant bij PSV. Met name op commercieel gebied zet de club grote stappen, blijkt uit een interview met commercieel directeur Frans Janssen. “Vorig seizoen hebben we 28,5 miljoen euro aan totale sponsorinkomsten bij elkaar gekregen bij PSV. Dat is een groei van twaalf procent vergeleken met het jaar daarvoor en dat terwijl ons stadion dezelfde capaciteit heeft. De komende jaren groeien we door. Eerst boven de 29 miljoen en het jaar daarna boven de dertig verwacht ik”, zegt Janssen onder meer.

Hij vervolgt: “We hebben een aantal grote verbouwingen en renovaties doorgevoerd en gaan daarmee door. Blijven vernieuwen is noodzakelijk om zakelijke relaties te interesseren en behouden. Een voorbeeld daarvan is onze vierde etage, die we gaan verbouwen en straks weer direct uitzicht geeft op het Philipsdorp. Dat laatste lijkt een detail, maar het betekent voor ons een symbolische verbinding met de stad. We willen daarin meer zichtbaar zijn, een grotere rol spelen.”

- PSV wil vernieuwen, verrassen en groeien