PSV Business, het grootste netwerk van Zuid-Nederland, heeft in seizoen 2017-2018 vijftig nieuwe leden mogen verwelkomen, waardoor het totaal uitkwam op 452 zakelijke relaties. De bezetting van de Business Club kende een stabilisering. Eetcafé De Verlenging was het seizoen 2017-2018 geheel uitverkocht. PSV sloot veel nieuwe contracten voor Business Rooms waardoor de bezetting steeg naar 96%.

Ook op sponsorniveau presenteerden we in het seizoen 2017-2018 een aantal nieuwe namen. Elten, Wellbet en AeroMexico verbonden zich allen als sponsor aan de club. De laatste twee zijn de eerste vruchten die PSV plukt van de internationale strategie die is ontwikkeld. Daarnaast breidde hoofdsponsor energiedirect.nl haar partnership in de tweede helft van het seizoen uit met het rugsponsorship. Deze positie werd ingevuld door PSV Energie, een gezamenlijke energiepropositie die de energieleverancier samen met ons speciaal ontwikkelde voor PSV-fans, een unicum in het Nederlandse voetbal.

Bijzonder is de commerciële groei van PSV esports. We sloten in het eerste volwaardige eDivisie seizoen, naast hoofdsponsor energiedirect.nl, twee grote partnerships met 100% Voetbal en Snickers, twee merken die expliciet voor PSV eSports hebben gekozen om zo een steeds groter wordende (jonge) doelgroep te kunnen bereiken.

Vanzelfsprekend werden de sponsorships ook dit seizoen weer volop geactiveerd. Daarbij stonden de termen ‘innovaties’ en ‘resultaat’ vaak centraal. Zo lanceerde Philips samen met PSV de Lumify, een mobiel echo apparaat, een innovatie die het werk van onze clubarts bijzonder vergemakkelijkt. Het Philips Stadion werd afgelopen seizoen het eerste voetbalstadion met Besense, een door onze partners CSU en Heijmans ontwikkeld slim sensorsysteem dat data verzamelt over de bezetting, benutting en comfortwaarden van een werkomgeving en daarmee een veel efficiënter onderhoud van ons stadion mogelijk maakt. Tot slot ontwikkelde Jumbo met ons de Foodcoach, een innovatieve app voor onze spelers, waarmee ze dagelijks eenvoudig maaltijden kunnen bestellen die perfect aansluiten bij hun trainingsarbeid en persoonlijke behoeften van dat moment.

Bij meer sponsorships dan ooit werden vooraf doelstellingen benoemd, de activiteiten gemonitord en beoordeeld op het zakelijke resultaat. Een goede en professionele ontwikkeling, die tot positieve resultaten voor sponsor en de club heeft geleid. Deze resultaten leidden tot maar liefst vijftien contractverlengingen en uitbreidingen van sponsorships.