Damian Bott, Manager Marketing & Media PSV

Artikel
Damian Bott, Manager Marketing & Media PSV

Damian Bott treedt per 25 februari in dienst als Manager Marketing & Media bij PSV. De 35-jarige Bott volgt Guus Pennings op die in januari na zes dienstjaren vertrok bij de club.

Focus op fanengagement  
Bott maakt de overstap van Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria), waar hij de afgelopen jaren  verantwoordelijk was voor de internationale digitale strategie. Bij PSV gaat hij zijn opgedane kennis en ervaring inzetten om de fanengagement naar een hoger niveau te tillen en het merk PSV verder te internationaliseren, zegt commercieel directeur Frans Janssen van PSV. “Met zijn kennis van zowel internationale als nationale markten en zijn verleden in het opbouwen van engagementplatformen bij onder andere energiedirect.nl en Bavaria is PSV ervan overtuigd dat Bott de juiste persoon is om hier invulling aan te geven”, aldus Janssen.

PSV-achtergrond  
Bij Swinkels Family Brewers stuurde Bott de afgelopen jaren een team aan dat onder meer verantwoordelijk was voor PSV-getinte campagnes. Voorbeelden daarvan zijn de Maradonareclame in het Philips Stadion en ‘Bavaria, het bier van ons PSV’. “Ik kijk er enorm naar uit om supporters nog meer bij mijn club te betrekken”, reageert Bott. “De afgelopen jaren heb ik samen met mijn team bij Swinkels Family Brewers laten zien hoe digital in grote mate kan bijdragen aan merkdoelstellingen. Dat wil ik ook bij PSV bewerkstelligen. Er staat hier een ontzettend mooie basis. Tegelijkertijd zie ik kansen om de waarde van en voor de fan te verhogen en het merk PSV sterker in de markt zetten.”

Data  
Met zijn achtergrond in data wil PSV met Bott een innovatieve manier van marketing gaan bedrijven. De club vergaarde de afgelopen jaren al veel inzicht in de behoeften van fans. Die inzichten wil de club de komende jaren verdiepen en gebruiken om producten en diensten verder te ontwikkelen, zodat ze volledig voldoen aan de wensen van supporters. “Daarnaast zal Bott zich met zijn team gaan richten op internationalisering en focussen zij zich op de grotere rol die PSV in de Brainportregio wil gaan spelen. Dat is de toekomst en past bij zijn profiel”, besluit Janssen.