Unieke persoonlijke cover bij PSV Magazine

Artikel
Unieke persoonlijke cover bij PSV Magazine

De Seizoen Club Cardhouders van PSV ontvangen een volledig gepersonaliseerde cover bij het laatste PSV Magazine van seizoen 2016-2017. In totaal worden er 22.500 unieke covers uitgegeven bij het magazine, dat de komende dagen verschijnt.

Dank voor steun
De gepersonaliseerde covers worden uitgegeven als dank voor de steun aan PSV in het afgelopen seizoen. Uit allerlei bronnen is relevante en interessante data gehaald en teruggebracht naar persoonsniveau. Op de covers staat bijvoorbeeld hoeveel kilometer iemand reisde om PSV te steunen en hoeveel wedstrijden hij of zij PSV bezocht. Een mooi voorbeeld is PSV-fan Arno Thijssen uit Meersen. Hij reisde afgelopen seizoen 15480 kilometer om de ploeg van hoofdcoach Phillip Cocu te steunen.

Data driven marketing

Hans Poppelaars, CRM & Database Marketeer bij PSV: “PSV heeft de laatste twee jaar grote stappen gezet op het vlak van data-driven marketing en voorlopig is dit ons huzarenstukje. We hebben uit allerlei bronnen relevante en leuke data gehaald en deze teruggebracht naar persoonsniveau. Het gaat om adresinformatie, data vanuit ons kaartverkoopsysteem, gegevens van de poortjes in ons stadion en natuurlijk allerhande wedstrijdstatistieken. Deze data worden door PSV het hele jaar door gebruikt om fans zo goed mogelijk te bedienen en informeren op basis van hun gegevens en persoonlijke interesses."

Unieke seizoenscampagne
"Voor deze campagne was het de uitdaging om een voor iedereen zo relevant mogelijk overzicht te ontwikkelen op basis van de over hen bekende gegevens. In totaal zijn er zo’n twintig varianten van de cover, maar omdat alles is gepersonaliseerd is uiteindelijk geen enkele cover exact hetzelfde. Met het verspreiden van een seizoensoverzicht aan fans is PSV niet uniek, maar in de manier waarop wij het gedaan hebben wel: volledig op eigen kracht, zeer vergaande statistieken, grafisch weergegeven en als poster per post toegezonden.”

Vormgeving

Naast de data is ook de vormgeving per cover uniek. Bij het opstellen van teksten is tevens rekening gehouden met het DNA van PSV: Eendracht maakt macht. De supporters worden geattendeerd op hun band met andere supporters. ‘Net als jij komen er 1071 PSV-supporters vanuit Veldhoven naar het Philips Stadion’, is hier een voorbeeld van.

Bekijk ook

PSV Jeugd-vlog: PSV O17

Video

PSV TV: Marcel Brands

Video