PSV en Markteffect verlengen verbintenis

Artikel
PSV en Markteffect verlengen verbintenis

PSV en marktonderzoeksbureau Markteffect hebben hun onderlinge verbintenis met de duur van drie seizoenen verlengd. Door het nieuwe contract blijft het Eindhovense bedrijf ook de komende jaren als Official Supplier aan PSV verbonden.

Effectief Marktonderzoek
Markteffect is specialist in het uitvoeren van klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoek, campagne effectmetingen en bekendheid- en reputatieonderzoek. Het helpt PSV en PSV Business door middel van effectief marktonderzoek onder supporters en Businessleden in de te kiezen aanpak voor projecten. Zo heeft Markteffect onder meer een aandeel gehad in de hernieuwde oprichting van het PSV Business Magazine, de realisatie van de spelersportretten op de muren bij de Business Rooms in het Philips Stadion en de realisatie van het project Connected Stadium. Ook de komende drie jaar zal het bureau marktonderzoeken voor PSV en PSV Business blijven uitvoeren. Het bureau is verder iedere thuiswedstrijden zichtbaar aanwezig op de vier schermen in het stadion, waar zij voorspellingen van een PSV-panel over de uitslag en doelpuntenmakers vertalen in statistieken.

Reactie Toon Gerbrands, PSV
Voorafgaand aan het duel met Roda JC Kerkrade ondertekenden algemeen directeur Toon Gerbrands en Edgar de Beule en Hesam Fahimi, beiden eigenaar/directeur van Markteffect, de nieuwe verbintenis tussen PSV en Markeffect. Gerbrands: “Voor PSV is een partij als Markteffect van grote waarde. Met de door Markteffect uitgevoerde onderzoeken hebben zij aan de basis gestaan van een aantal grote verbeteringen in het Philips Stadion. Connected Stadium is er daar een van. Zo helpen zij PSV om services te optimaliseren. Omdat Markteffect eerder ook vele jaren lid van onze Business Club was, weten zij bovendien wat er bij onze Businessleden leeft.”

Reactie Edgar de Beule, Markteffect
Edgar de Beule, directeur en medeoprichter bij onderzoeksbureau Markteffect, geeft aan verheugd te zijn met de continuering van de samenwerking. “Ondertussen zijn wij meer dan vijf jaar verbonden aan PSV en intensiveren we onze samenwerking nog dagelijks. Voor PSV, maar ook alle andere Nederlandse betaald voetbalorganisaties is het belangrijk de effecten van sponsors in kaart te brengen. Markteffect verzorgt dit voor PSV, zo brengen we het effect van sponsoring op de doelstellingen van de sponsors in kaart. Denk hierbij aan de invloed op naamsbekendheid, merk overweging en voorkeur onder de doelgroep.”

Snel groeiende organisatie
Volgens De Beule is Markteffect, sinds haar samenwerking met PSV, ontzettend gegroeid. Zo verdubbelde het Eindhovense onderzoeksbureau sinds 2012 haar omzet. Voor deze groei is Markteffect voor de tweede maal onderscheiden met een FD gazellen award, waarmee het tot de snelgroeiende organisaties van Nederland behoort.  

Bekijk ook