Jaarverslag | Infographic Sponsoring

Met de komst van energiedirect.nl als nieuwe hoofdsponsor staat er voor het eerst in de clubgeschiedenis een andere naam dan Philips op de voorzijde van het PSV-shirt. Een partnership dat zich op allerlei facetten, maar met name door concrete doelstellingen, een zeer modern en resultaat gedreven samenwerking mag noemen. Daarmee sluit de combine uitstekend aan bij onze kernwaarden resultaatgericht professionalisme en innovatief ondernemerschap.

Dit betekende ook een veranderde rol voor Philips. Als founder van de club ondersteunden zij PSV op een bijzonder actieve manier. Gelukkig blijft dat zo. PSV en Philips blijven aan elkaar verbonden en trekken waar mogelijk met elkaar op, waarin innovaties de hoofdrol blijven spelen.

Het seizoen stond sowieso bol van sponsoractivaties. Energiedirect.nl nam daarin als hoofdsponsor duidelijk het voortouw. Zo ontwikkelden ze aan het begin van het seizoen een campagne waarbij PSV-fans gratis het nieuwe PSV-shirt ontvingen als ze overstapten naar energiedirect.nl. Een aantal maanden later lanceerden ze een TV-commercial waarin PSV en een aantal spelers de hoofdrol spelen. Net voor kerst werden de fans verrast met een leuke kersttrui en aan het einde van het seizoen lieten ze de droom van de achtjarige PSV-fan Floor uitkomen: met haar 2.500 balletvrienden dansen op het veld van het Philips Stadion. 

Philips liet zien dat een sponsorship met PSV ook internationaal uitgerold kan worden. Voor Philips Mexico werd een campagne ontwikkeld voor de introductie van een nieuwe shaver waarin onze Latijns-Amerikaanse spelers de hoofdrol speelden.

Partner Ziggo activeerde het sponsorship met name rondom eSports. Met deze razendsnel groeiende tak van sport organiseerden ze de week voorafgaand aan Ajax - PSV een eBattle tussen Esporters van Ajax en PSV.

Onze eigen mediakanalen leveren ook een steeds grotere waarde voor onze partners en sponsors. Naast talloze social media-campagnes waren er het afgelopen seizen ook een aantal terugkerende items op PSV TV, zoals Mama’s keukengeheimen van De Mandemakers Groep, waarin de moeders van spelers de keuken in gingen en de Mercedes van… van Mercedes-Benz, waarin de fans werden meegenomen op een autorit met een PSV-speler.