Founder Philips

Hoofdsponsor Philips

“Legendarische voetballers weten door innovatief balspel de grenzen van het spel op te rekken. Ook wij willen met onze innovaties iets nieuws en beters aan de wereld geven. De band tussen Philips en PSV zit diepgeworteld. Niet alleen omdat we het langstlopende sponsorcontract ter wereld hebben. Maar ook omdat we elkaar herkennen in de uitdaging om steeds een stapje verder te gaan. Blijven vernieuwen en verbeteren, zo halen we het beste uit onszelf én uit elkaar”, aldus Frans van Houten, CEO van Philips.

PSV en Philips: een unieke verbintenis
In 2013 vierden Philips en PSV samen honderd jaar legendarische voetbalhistorie. Samen, omdat de band tussen voetbalclub en organisatie inmiddels al meer dan een eeuw bestaat. In 1911 stonden de Philips-medewerkers aan de basis van de club, die met hulp van de organisatie werd opgericht om medewerkers een gezonde en sportieve uitlaatklep te bieden. De toen vijfjarige Frits Philips trapte de allereerste bal af op de plek waar nu nog steeds het Philips Stadion staat. Twee jaar later, op 31 augustus 1913, werd de Philips Sport Vereeniging (PSV) officieel opgericht in het Philips-dorp in Eindhoven. De vereniging groeide snel en in 1920 was maar liefst een op de acht medewerkers actief lid. Na 1928 werden ook leden van buiten de organisatie toegelaten en groeide PSV uit tot een topclub die vele landstitels, Europese titels en KNVB bekers in de wacht sleepte. Met recht een verbintenis om trots op te zijn!

Innovation and you
De wereld is de laatste jaren veel veranderd, maar de visie van toen staat nog sterk overeind. Net zoals Philips de levens van hun medewerkers wilde verbeteren door ze sport en spel te bieden, zetten ze hun innovaties in om mensen wereldwijd te helpen het beste uit het leven te halen. Bij Philips vinden ze het belangrijk dat mensen gezond en gelukkig zijn en de kans krijgen van hun leven te genieten. Met hun innovaties springen ze dan ook in op de specifieke behoeften en wensen. Hoe? Door heel goed te luisteren naar wat hun klanten willen, door innovaties te ontwikkelen die verder durven te gaan en door beloftes altijd waar te maken. Zodat mensen voelen dat ze menen wat we zeggen. Bij Philips innoveert dan ook niet om het innoveren zelf, ze innoveren omdat ze de levens van mensen oprecht willen verbeteren. Ze innoveren voor jou.